Klachten

Waar mensen samenwerken, kunnen misverstanden of fouten ontstaan. Bij Safe Future doen we er alles aan om onvrede te voorkomen. Toch kan het voorkomen dat je ergens niet tevreden over bent. In dat geval moedigen we je aan om dit met ons te bespreken. We geloven in open en eerlijke communicatie en zoeken graag samen naar een passende oplossing.


Leidt het gesprek niet tot het gewenste resultaat, dan heb je de mogelijkheid om je klacht voor te leggen aan een onafhankelijke klachtencommissie.

Over Jeugdstem / Adviespunt Zorgbelang

Jeugdstem/Adviespunt Zorgbelang is de organisatie van vertrouwenspersonen in de jeugdzorg. Iedereen die te maken heeft met jeugdzorg en daar vragen over heeft, kan bij ons terecht. Voor informatie, advies of ondersteuning. Kinderen, jongeren en volwassenen kunnen met vragen of klachten naar een vertrouwenspersoon. Een vertrouwenspersoon kan meegaan naar gesprekken met de gemeente of een hulpverlener. Ook helpt de vertrouwenspersoon met het indienen van een klacht bij een klachtencommissie of bij het bezwaar maken bij de gemeente.

Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van Jeugdstem / Adviespunt Zorgbelang is gratis. Jeugdstem is een zelfstandige stichting, de vertrouwenspersonen zijn niet in dienst van Safe Future.

Een Jeugdstem of Adviespunt Zorgbelang vertrouwenspersoon:    

  • geeft informatie en advies aan jongeren, ouders en verzorgers en legt uit hoe de jeugdzorg werkt;
  • ondersteunt cliënten bij klachten over de jeugdzorg; 
  • geeft informatie over rechten en rechtspositie in de jeugdzorg; 
  • draagt bij aan verbetering van de kwaliteit van de jeugdzorg; 

Zo bereik je Jeugdstem 

  • Bel gratis naar 088 – 555 1000
  • Chat met een vertrouwenspersoon via www.jeugdstem.nl De chat is open van maandag t/m donderdag van 16.00-20.00 uur en op vrijdag van 15.00-17.00 uur.
  • Via Jeugdstem kan u zich aanmelden voor ondersteuning vanuit Adviespunt Zorgbelang.

Stappen klacht indienen

  • Ervaar je onvrede of heb je een klacht? Bespreek dit eerst met ons. We zoeken graag samen naar een oplossing.
  • Komen we er samen niet uit? Dan kun je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg: Telefonisch via 0228-322205 Per e-mail via info@klachtenportaalzorg.nl Of vul het klachtenformulier in op www.klachtenportaalzorg.nl (vermeld daarbij ‘Safe Future’ en lidmaatschapsnummer 20441).

Bij Safe Future hechten we veel waarde aan jouw mening. We nemen iedere klacht serieus en streven naar een zorgvuldige en snelle afhandeling. Samen met jou zoeken we graag naar een passende oplossing.

Hieronder lees je hoe je een klacht kunt melden en wat je van ons mag verwachten tijdens dit proces.

Waar we je bij kunnen helpen

Wonen

Kun je niet zelfstandig wonen en zoek je een veilige plek? Dan biedt Safe Future een warme woonomgeving met de ondersteuning die jij nodig hebt.

Crisiszorg

In crisissituaties biedt Safe Future jongeren een veilige woonplek en ondersteuning. We werken samen aan herstel en een duurzaam vervolg, thuis of bij ons.

Wonen

Kun je niet zelfstandig wonen en zoek je een veilige plek? Dan biedt Safe Future een warme woonomgeving met de ondersteuning die jij nodig hebt.

Ambulante hulpverlening

Safe Future biedt een veilige woonplek en ambulante begeleiding. Met persoonlijke ondersteuning brengen we structuur, rust en werken we aan duurzame verandering.

Kamertraining

Als thuis wonen (tijdelijk) niet lukt, biedt Safe Future een veilige plek voor herstel, groei en nieuwe kansen, met vertrouwde begeleiding en een stabiele woonomgeving.

Crisiszorg

In crisissituaties biedt Safe Future jongeren een veilige woonplek en ondersteuning. We werken samen aan herstel en een duurzaam vervolg, thuis of bij ons.


Safe Future biedt jongeren een veilige plek en begeleiding om te groeien, hun talenten te ontdekken en te werken aan een sterke toekomst.